Kultúra

A művelőket és a hétköznapi embereket egyaránt tönkreteszi a kéjvágy

(Minghui.org) Xuanzang, aki Tang szerzetes karakterét ihlette a Nyugati utazásban, egyszer 19 évre Indiába utazott a buddhista szentírásokat kutatni. Ez a történet több mint 1000 éve tanítja a kínaiakat a hit fontosságára.

Xuanzang kalandját a The Great Tang Records on the Western Regions című alkotásban rögzítették, melyet Xuanzang mesélt el, és kedvenc tanítványa, Bianji írt le. Miután egy királyi párnát azonosítottak a szállásán – amelyről kiderült, hogy az Gaoyang hercegnő ajándéka, Bianji-t nyilvánosan kivégezték a tisztességtelen kapcsolat miatt.

Az ígéretes szerzetes tragédiája komoly tanulság. Van egy kínai mondás, miszerint „el kell kerülni a kéjt, mint a nyílvesszőket.” Mivel a kéj általi megszállottság végzetes lehet.

Az obszcén művek bűne

Gao, a Qing-dinasztia tudósa jól tudott rajzolni. A Qingming fesztivál (más néven a Sírok megtisztításának ünnepe) alatt sokan sárkányokat reptettek. Gao különféle buja képeket rajzolt a sárkányaira.

Egyszer csak tűz szállt le az égből. Bár Gao szaladt, hogy elmeneküljön, a tűz közvetlenül utána ment. Végül Gaot megégette a tűz és az égés elcsúfította. A helyi lakók szerint ez az obszcén képek következménye volt.

A modern korszakban élve mindenféle illetlen képeket és tartalmakat láthatunk a publikációkban és az interneten is. Különösen Kínában, ahol a Kínai Kommunista Párt (KKP) szinte megsemmisítette a több ezer éves hagyományos kultúrát, és azt pénzéhséggel, hatalom utáni sóvárgással és kéjvággyal helyettesítette. A következmények nagyon súlyosak.

Az irodalmi művek sem kivételek. Huang Tingjian, a Song-dinasztia elismert költője korábban a férfiak és nők közötti viszonyokat ábrázoló műveket alkotott. Egyszer Li Boshi festőművésszel meglátogatta Yuantong Xiu szerzetest. Xiu azt tanácsolta Li-nek, hogy hagyja abba a lovak állandó ábrázolását: „Ha mindig a lovakra gondolsz, és folyamatosan lovakat festesz, akkor végül nem lóként fogsz reinkarnálódni?”

Huang ezt mulatságosnak találta, és nevetett. Xiu szerint azonban ugyanez vonatkozik rá is. „Li lovakat festése és lóként történő reinkarnációja csak önmagát érinti. Ám ha a te verseid sok emberben felkavarják a bujaság utáni vágyat, és képtelenné teszik őket arra, hogy megfelelően viselkedjenek, akkor egy ilyen bűn a pokol egyik legmélyebb szintjére juttathat” – válaszolta a szerzetes.

Ezeket a szavakat hallva Huang végleg abbahagyta a művek alkotását.

A Jin Ping Mei-t, a Ming-dinasztia idején készült szexualitásról szóló közismert kínai regényt dinasztiákon át tiltották. A szerzőnek, Lanling Xiaoxiao Shengnek három nemzedéknyi utódja volt, akik mind némák lettek. A családtagjaik mind középszerűek voltak, és öt generáción belül eltűntek, amikor nem született több gyermekük.

Megtorlás az egymás utáni életek során

A Yuewei Caotang Biji, a Qing-dinasztia kisregényeinek gyűjteménye egy két életcikluson keresztül tartó megtorlás történetét rögzítette.

Jining városban, Shandong tartományban egy fiatal férfit gyakran zavart egy rókaszellem. Még akkor is, amikor már elmúlt 20 éves, a róka még mindig eljött minden este, hogy vele aludjon. Valaki azt javasolta, hogy növesszen szakállt. Egy idő után a róka megborotválta, amikor a férfi aludt. És szórakozásból még sminket is hagyott rajta. A család szerzeteseket és taoistákat hívott segítségül, de nem tudtak mit tenni.

Egyszer egy híres taoista utazott át a környéken, és a férfi segítségért könyörgött hozzá. A taoista parancsot adott Chenghuannak (a helyi ügyekért felelős istenségnek). A róka ezután eljött, hogy megmagyarázza a történteket.

Az egyik életciklusban a fiatalember szerzetes volt, a róka pedig egy fiatal lány. Egyszer a templom mellett elhaladó lányt elrabolta a szerzetes. Egy titkos kamrába zárta, ahol a lány 17 évig tűrte a megalázást és a nemierőszakot, mielőtt bánatában meghalt.

Mikor ezt elmondta az alvilágban, a szerzetest arra ítélték, hogy fizesse vissza a tartozását miután a pokolban elszenvedte a kínzásokat. Akkoriban a lány rókaként reinkarnálódott egyéb bűnei miatt. Most találkozhatott a szerzetessel – a fiatalemberrel ebben az életciklusban, hogy kiegyenlítsék a tartozást. „17 év után magamtól elmegyek, és nem kell aggódnod miatta ”- mondta a róka.

Meghallgatva ezt a történetet a taoista nem tett semmit. A karmikus adósságok valóban léteznek és a megtorlások nem ok nélküliek.

Ezeréves művelést döntött romba a kéjvágy

Wu-nak, a megyei bírónak Tanzhou-ban a Tang-dinasztia idején volt egy 16 éves lánya. A lány különösen szép volt.

Egyszer a lány ágynak esett egy betegségtől és kómába került. Wu sok orvost megkeresett és mindenféle gyógyszert kipróbált, de ezek nem segítettek. Később meghívott egy taoistát a közeli hegyekből, hogy segítsen. A taoista felírt néhány gyógyszert, és a lány két nap alatt jobban lett.

Wu nagyon hálás volt és rengeteg pénzt ajánlott fel, de a taoista ezt azonnal elutasította. Hálájának jeléül Wu meghívta a taoistát, hogy maradjon nála egy hónapig.

Néhány nappal később a lány úgy érezte mintha éjjelente valaki bemenne a szobájába, és ölelgetné őt az ágyban. Ez így ment több mint tíz napig. Így végül elmondta az anyjának.

Hogy megtudják mi történik Wu megkérte a lányát, hogy helyezzék át az ágyát, az ő szobája mellé. Fúrt egy kis lyukat is a falba, hogy azon keresztül ellenőrizhesse. A harmadik éjjel egyszer csak észrevette, hogy a függöny a lánya ágyán felemelkedik. Odaküldött valakit, hogy kapja el a betolakodót, aki mint kiderült a taoista volt.

A taoista nagyon bánta, amit tett. Közel 1000 éve művelte már magát, és több mint 600 éve nem lépett a világi emberek közé. Ezúttal, bár megfelelt a pénz próbáján, a testi vágy vizsgáján kudarcot vallott. A láthatatlanságot adó képessége korlátozott volt és talán az volt a sorsa, hogy elkapják.

Wu nagyon dühös lett és kivégeztette a taoistát.

Kerülni a kéjt, mint a nyílvesszőket

Lu Qing a Ming-dinasztiából nagyon szeretett szexuális történeteket mesélni és a nők után leskelődött. 30 éves korára nagyon elszegényedett, két fia meghalt.

Egyik nap Lu hirtelen elhunyt. Kiderült, hogy a nagyapja, aki már eltávozott, könyörgött az alvilág királyának, hogy ideiglenesen hozza Lu-t az alvilágba, hogy megleckéztesse. A nagyapa azt mondta, hogy a két generáció Lu előtt sok erényt halmozott fel. Ennek eredményeként Lu-nak az lett a sorsa, hogy gazdag legyen. Mivel oda volt a bujaságért – arra gondolt, azt nézte, és arról beszélt – az áldás véget ért, és az utódai veszélyben lehetnek.

Lu azzal védekezett, hogy ő csak beszélt erről és a nőket nézegette, de nem került tisztességtelen kapcsolatba a nőkkel.

„Amikor egy ember a bujaságra gondol, az egy nagy hiba. Az Ég igazságosan lejegyez minden ilyen eseményt, és egyetlen gondolat sem maradhat ki” – válaszolta egy alvilági tiszt, „az erkölcsi kódex az emberi világban túl laza,” mondta, „de az alvilágban nagyon szigorú.”

Ezután Lu-nak megmutattak néhány személyt, akik a kéjvággyal kapcsolatos bűnt követtek el. Néhányuk néma koldus lett, mások prostituáltak lettek, megint mások ökörnek születtek két életciklusra, és voltak akik 10 generáción keresztül disznónak reinkarnálódtak. A tiszt elmondta, hogy vannak emberek, akik még jobban szenvednek, és figyelmeztette, hogy „kerülje a kéjt, mint a nyílvesszőket.”

Miután Lu életre kelt, leírta ezeket a tapasztalatokat, hogy figyelmeztessen másokat. Mindent elkövetett, hogy jó cselekedeteket halmozzon fel. A sorsa 10 éven belül ismét fordulatot vett. Született két fia, és nagy vagyonra tett szert.

A földi örömök keresése nem az élet célja. A hagyományos értékekhez való igazodás és a megfelelő magatartás önmagunk és a társadalom javát szolgálja.

Írta Gan Lu

Forrás:

https://hu.clearharmony.net/articles/a113565-A-muveloket-es-a-hetkoznapi-embereket-egyarant-tonkreteszi-a-kejvagy.html#.YICJXTy8qUk