A kínai öltözék mögötti filozófia alapvetően különbözik a nyugati öltözködéstől. A nyugati értékek szögletesek és pontosak, mind a szövetből, mind pedig a testformából kialakított szerkezetet tekintve. A kínai ruha a testből áramlik, nem pedig módosítja azt, és arra törekszik, hogy a viselő belső szellemét jobban kiemelje, mint annak testét.
A Hanfu részben törekszik a csend és a tisztelet megélésére, amely évszázadok óta az egész kínai társadalom számára, a császártól az alázatos parasztig érvényes volt. A Hanfu volt az egyenruha, amely maga jelentette összességében a konfuciánus, buddhista és taoista eszmét, az ember és az univerzum közötti harmónia megtestesítéséül.
Az egyes dinasztiában viselt ruháknak egyedülálló stílusa és „íze” volt. A Tang dinasztia ruháit merész színek jellemezték, széles ujjakkal és bő szabással.
A Tang dinasztia stílusában készült ruhát a tajvani divattervező Wang Li-Yu készítette