Az udumbara név az ősi szanszkrit nyelvből származik, ami az égből származó kedvező virágot jelent.
A virágoknak nincs levele vagy gyökere, és bárhol kinőnek, akár fémtárgyakon, műanyagokon – bármin. Az udumbara virágoknak nem szükséges víz vagy talaj a növekedéshez, és nincs vetőmagjuk sem.
A buddhista szentírás nyolcadik kötetében található, a Huilin fonetika értelmezéséből: „Az Udumbara … természetfeletti jelenségek terméke; égi virág, és nem létezik a hétköznapi világban. Ha egy Tathagata vagy az Aranykerék királya jelenik meg az emberi világban, ezek a virágok nagy erényük és áldásuk miatt megjelennek.”
A mahajana buddhizmus szentírásában, a Lótusz Szútrában ez àll: „Mítikus virág, 3000 évben egyszer virágzik, és az Aranykerék királyának megjelenését hirdeti.”
Udumbara-virágokat találtak és dokumentálták Gautama Buddha, más néven Sákjamuni Buddha vagy Buddha születése előtt is.
A Buddha tanításából származó buddhista szentírásokban talált umdumbara-virágról azt gondolják, hogy egy megvilágosodott lény, vagy Buddha visszatérését jelenti az emberi világba.
A buddhista legenda megjövendöli a „Szent királynak az érkezését, aki megfordítja a kereket”, amely helyesbíti a dharmát (erkölcsi törvényeket) a világon. A szentírások továbbá azt is elmagyarázzák, hogy a király bárkit elfogad bármilyen vallási hovatartozásból, mindenkit megváltva.
Az egyik első udumbara virág 1997-ben egy arany-réz Tathagata szoboron jelent meg a dél-koreai Szöulban, a Cheonggye-sa templomban.
Udumbara-virágokat azután Kínában és a világ sok országában találtak. A Kínai Kommunista Párt azt terjeszti, hogy a virágok valójában a fátyolka nevű rovar petéi, de a virágok szépségük miatt nagyban különböznek attól. A virág apró szirmai szabad szemmel láthatók és ellenállóak, éveken át tovább élnek.
Forrás:
További érdekességek: